4

   

 

 

Deutz-kroppen afklædt til skindet.
Nu er kroppen klar til maling.
Der kom nye pakninger under lift-blokken
og ved gearkassebunden,
hvor der engang har været et slåmaskinedrev.
Baghjulslejerne blev også lige tjekket,
da der manglede en smørenippel ved det ene.
Men de fejler ikke noget.

 

 

 
 

Kroppen grundmalet.
Der kom nye pakdåser i ved liftarme.
Et mellemleje bag koblingen er også skiftet.

 

 

Ny bane på bagfælg.
Banen på den ene bagfælg var så ringe, at den måtte skiftes.
Navet fra det gamle blev skåret ud og svejset ind den nye fælg.

 

 

 
 

Navet påsvejset.
Originale Vredestein fordæk.
Det er noget af et job at få navet placeret rigtigt i banen.
Den sikreste "Gør det selv metode"
er at lægge nogle helt rette vinkeljern med huller i oven på banen.
Derpå fire gevindstænger ned i hullerne i navet.
Så kan man justere indtil navet sidder helt lige.

 

 

Værkstedshåndbog, pakningsmateriale, maling og hærde-lak.
En masse "Guldkorn" kan findes i en rigtig værkstedshåndbog fra
Peter's Traktorbøger.
Pakningsmateriale i metermål er købt hos Bil-Tema.
Esbjerg-maling og hærder-lak fås hos den lokale maskinhandler.

 

 

4

   

 

Top