7

   

 

 

Hjelm og front lakeret.
Der var et par småbuler, som blev spartlet.
Finslibningen lige før sidste lakering
er afgørende for resultatet.
Nogen bruger vandslibepapir.
Jeg har brugt alm. sandpapir nr. 240 og ståluld nr. 00.

 

 

 
 

Originale Ermax baglygter.
Det lykkedes at få fat i to nye baglygter med fatning, pære og underlag.
Disse lygter har bare den skavank,
at de kun er monteret med en enkelt skrue
og hurtigt vil komme til at flagre.
Det er Chr. Besendahl,
der har skaffet selve baglygtehusene med glas.

 

 

Ekstra skruer.
Et par vinkler og et par skruer ned gennem skærmen gør,
at lygten sidder godt fast.

 

 

 
 

Fælge lakeret Case IH Creme.
Fælgene blev lakeret med
Esbjerg Paints 77096 Case IH Creme + hærder.

 

 

Ny glødekontrol

 

 

 
 

Instrumentbræt monteret.
Instrumentbrættet blev gennemtestet inden montering.
Ny, brugt olietryksmåler.
Ny lyskontakt.

 

 

Traktormeter, tændingslås og forplade monteret.
Traktormeteret blev udskiftet kort efter hovedreparationen i 1979,
da den havde gået 5935 timer.
Med det nye har den gået 1266 timer ved lettere arbejde.

 

 

 
 

Ny gløderørskontakt.Det viste sig at,
at der ikke var "hul i gennem" gløderørskontakten.
Gløderørene ville ikke gløde.
Carl Erik Borch,
der har været ansat ved KTAS, testede el-forbindelserne
 og fandt fejlen ved gløderørskontakten
Den ny er mere vandtæt.

 

 

Gløderørskontakten adskilt.
Kontakten var ikke køn.
Vand trænger ned i den, og rusten gnaver.
Så diagnosen var klar.

 

7

   

 

Top