|
Ratstamme |
Reparation af ratstamme |
![]() |
|
Smøring
af
styrehuset |
![]() |
|
7 tands-styrehus Min Ford A har et 7 tands-styrehus, det var der på de første model A 1928 - 29. Senere kom 2 tands-styrehuset, der var en kraftig forbedring. 7 tands-styrehuset har kun to muligheder for at justere for slør. 7 tands-styrehuset blev droppet marts 1930. |
![]() |
|
2
tands-styrehuset. |
![]() |
|
Her ses
forskellen mellem 7 tands-snekken og 2 tands-snekken |
![]() |
|
Syvtandssektoren |
![]() |
|
Fedtstof presses
ned i lyskontakten. |
![]() |
|
Lyskontakt renset |
![]() |
|
Bøsningen er
knust. Regulerings-armene til tænding og håndgas går meget trægt. |
![]() |
|
Ny bøsning
Er håndtaget
helt nede kaldes det "advanced" eller tidlig tænding. |
![]() |
|
Delene der gav
en kraftig forbedring af ratstammen. De små kuglearme bliver nittet på stængerne. |
![]() |
|
Ford Motor
Company har altid angivet, at der skal bruges olie i styrehuset.
Tykt-flydende
gearolie til styrehuset. |
![]() |
|
Pakningssæt
til
syvtands-styrehus. Hvis rataksel-enden er på niveau med messing-bøsningen, er denne gummipakning bedst til at tætte for olie. Ratslør fjernes ved at tage en eller flere shims ud i styrehuset's bund. |
![]() |
|
Lyskontakt |
![]() |
|
A-3643-T |
![]() |
|
Et
renoveringsprojekt. |
Ratstamme |