|
Diverse |
Original
Ford A "Trunk" fra 1929
(4. jan. 2014) Jeg var så heldig at få en original Ford A "Trunk" i fødselsdagsgave. Meget velholdt. Efter lidt vedligeholdelse, et par remme og nogle rembeslag er den flot. En Ford A har absolut nul i bagagerum, så den er meget velkommen. |
Den har den rigtige konkave bagside. |
24. juni 2012 Ny bladfjeder på forakslen. Fjederen var blevet slap i den ene side. |
Hydraulisk værtøj til at strække fjederen. |
Der skal et
specielt værktøj til |
"Klaxon"
horn Det viser sig at Ford'en har et originalt "Klaxon" horn fra 1929. Endda i messing. Ahooga |
Jeg har poleret det op med diverse kemikalier. (Bl. a. yoghurt, citronsyre, wienerkalk og Brasso) Det har den helt rigtige "Ahooga" lyd. |
"Skralden" |
Hornrelæ |
Hornrelæ Jeg har købt relæet hos Snyder's, og det er beregnet til et Sparton-horn, hvor det kan monteres inde i selve hornet. Det er der bare ikke plads til i mit Klaxon-horn. Derfor bliver det hele lidt mere bøvlet. Hvis man følger den medleverede vejledning nøje, er det sådan set let nok at montere relæet. Problemet ved min Ford er bare, at ledningerne ikke har de originale farver. Derfor måtte de forskellige forbindelser først tjekkes. Det blev også lidt mere kompliceret, fordi relæet skulle monteres uden for hornet. Her er lavet en god stelforbindelse til selve chassisrammen, idet den er lavet med en lille bolt med to stjerneskiver, der gnaver sig godt ind i jernet. |
Jeg har monteret
den
ny vandpumpe,
som var med ved handelen. For at få vandpumpen af kan køleren vippes fremad. Vandpumpen har en tendens til at lække. Pakningen skal justeres af og til. Vandpumpens tætnings-møtrik skal spændes med forsigtighed: Kun lidt ad gangen og kun så meget at lækagen stoppes. |
Køleren er
monteret med bolte og fjedre i bunden. Derfor behøver man ikke at afmontere køleren, når man skal skifte vandpumpen. Køleren vippes blot fremad, når slanger og støttestænger er afmonteret. Det giver frirum nok til at få vandpumpen af. Det gælder dog kun ved den tovingede propel. |
Ny
kondensator. |
Benzinmåler
utæt. |
Fuld tank |
Hjemmelavet
hjelmholder
til Tudor'en. |
Selvstarter |
27 okt. 2017 |
Drive
compressor |
Udrykkerlejet |
Oliespild fra
gearkasse
Skifte-akslerne
øverst i gearkassen (Impossible to install through the clutch inspection plate cover opening).
Enten skal man
gøre det, når man har gearkassen skilt ad, |
|
Omlakering
af
bagskærm
En Ford A
bagskærm er let at skrue af, |
En meget flot
Ford A Roadster med rumble seat. |
Diverse |