|
Karburator o.
a. |
Zenith karburatoren |
Gasspjæld-aksel A-9581-OS Denne aksel er tit årsag til, at der kommer falsk luft ind i indsugningen. Det giver en meget dårlig tomgang. Jeg har fået en gasspjæld-aksel i overstørrelse. Hullet, hvor akslen sidder, skal så udbores til 7,5 mm. D.v.s. et bor på 7,5 mm. er lige smalt nok, men et bor på 7,6 mm. er for bredt. Man må så i gang med en håndrival eller smergellærred efter at have anvendt 7,5 mm. boret. |
Micro Filter Kit A-9156 |
30. maj 2017 Jeg havde problemer med urenheder i brændstoffet (rust). Derfor har jeg monteret et microfilter i benzinglasset. Det tager alle urenheder, hvilket et trådfilter ikke gør. |
Tværsnit af Zenith karburatoren |
|
Karburatoren
er totalrenoveret. |
Karburatoren er
sandblæst, og mange af delene er fornyet. |
15. august 2012
Man kan sænke benzinstanden i svømmerhuset ved
Dårlig tomgang
og "motordød" ved opbremsning skyldes oftest
Her er en række mulige årsager til "motordød" ved opbremsning
|
Polarity
Tester A-12116 Man kan teste polariteten med denne tester. Indskydes mellem strømfordeleren og højspændingsledningen fra tændspolen. |
Niveauet i svømmerhuset kan testes helt nøjagtigt
med et simpelt måleapparat. (Fuel Level Gauge A-9599) |
Niveauet skal være 5/8 tomme eller 15,9 mm. under pakningens overkant. |
Test af
tomgangs-luftskrue:
Svømmer:
Justerings-nåleventilen:
Problemet i
min karburator var: |
Zenith
karburatoren i tomgang |
Min
kompensationsdyse har en åbning på 0,9 mm. (0,035"). |
Shimmy |
30. oktober 2011 |
Spindelbolte-sæt
A-3111 |
Tryklejet skal have åbningen nedad. |
Stål-skiven over filt-ringen skal have kanten nedad. |
Demontering
og montering. |
Bøsningerne kan evt. presses i ved hjælp af en skruestik. Bøsningerne skal rives med en speciel rival (King Pin Reamer). |
En effektiv måde
at eliminere "shimning" på
Jeg har i dag d.
11. november 2011 været ude at køre en tur i Ford'en. |
Dæmperens ene ende monteres her på forakslen |
Den anden ende monteres på styreforbindelses-stangen |
Når man monterer dæmperen, skal rattet drejes helt til venstre. |
Den korte "Pitman Arm" gør styringen lettere. |
Den korte "Pitman Arm" monteret |
Eftersyn af oliepumpe |
Oliepumpen er i
orden. |
Skruen der
holder oliepumpen
ved bundkar-montering. |
Bundkar |
De sørgelige
rester af en roadster. |
Karburator o.
a. |