2
![]() |
Der var først en
mistanke om at årsagen var en stempelring, der var knækket eller rustet fast. Der blev hældt en ½ liter olie hen over stemplet, men det løb ikke væk. Det stod stadig i cylinderen efter 3 dage. |
De fire
cylindre Det er cylinder nr. 2, der er uden kompression. De andre 3 har normal og ens kompression. |
![]() |
|
Cylinder nr.
2 Selve cylinderen er meget fin. Der er ikke "halvtag" øverst. |
![]() |
|
Ventilstyr med de såkaldte "Paraplyer" |
![]() |
|
Afbrændt
ventilsæde Her er synderen. Ventilsædet er fuldstændig brændt af. Derfor er der ingen kompression. |
![]() |
|
Svinghjulsmærker Når de to mærker står over for hinanden, er stemplet på forreste cylinder i top ved kompressions-slaget. Ventilspillerummet kontrolleres, når stemplet er i denne stilling. Ventilerne skal have 0,51 mm. spillerum. Kontrollen skal ske i rækkefølgen: cyl.-1, cyl.-3, cyl.-4, cyl.-2, idet man drejer krumtappen en ½ omdrejning med håndsvinget hver gang man kontrollerer en cylinder. |
![]() |
|
"Selvbærende karosseri" |
![]() |
Helt nyt
topstykke komplet med ventiler, men uden dyser. Dyseholdere flyttet over fra det gamle. Nye dyser monteret. Leveret af: Carrsten's Maskinværksted Nejsvej 18 6310 Broager |
Nyt topstykke |
![]() |
|
Ny toppakning |
2