2

   

 

Der var først en mistanke om
at årsagen var en stempelring,
der var knækket eller rustet fast.
Der blev hældt en ½ liter olie hen over stemplet,
men det løb ikke væk.
Det stod stadig i cylinderen efter 3 dage.
De fire cylindre
Det er cylinder nr. 2, der er uden kompression.
De andre 3 har normal og ens kompression.
 

 

 
  Cylinder nr. 2
Selve cylinderen er meget fin.
Der er ikke "halvtag" øverst.

 

 
Ventilstyr
med de såkaldte "Paraplyer"
 

 

 
  Afbrændt ventilsæde
Her er synderen.
Ventilsædet er fuldstændig brændt af.
Derfor er der ingen kompression.

 

 
Svinghjulsmærker
Når de to mærker står over for hinanden,
er stemplet på forreste cylinder i top ved kompressions-slaget.
Ventilspillerummet kontrolleres, når stemplet er i denne stilling.
Ventilerne skal have 0,51 mm. spillerum.
Kontrollen skal ske i rækkefølgen:
 cyl.-1,  cyl.-3,  cyl.-4,  cyl.-2,
idet man drejer krumtappen en ½ omdrejning med håndsvinget
hver gang man kontrollerer en cylinder.
 

 

 
  "Selvbærende karosseri"

 

Helt nyt topstykke komplet med ventiler,
men uden dyser.
Dyseholdere flyttet over fra det gamle.
Nye dyser monteret.
Leveret af:
Carrsten's Maskinværksted
Nejsvej 18
6310 Broager
Nyt topstykke  

 

 
  Ny toppakning

2

   

 

Top