8

 

 
Sæde
Det er fra samme tidsperiode og specielt tilpasset IH B 414.
Bedre end det originale.
 

 

 
  Omdrejningstæller og timetæller

 

 
Decaler
IH B 414 DIESEL
Også kaldt sticker eller klistermærker.
De er selvklæbende, og man får kun en chance.
Så det gælder om at afmærke nøje, hvor det skal sidde.
 

 

 
  På hjul igen
Efter udluftning af brændstofsystemet startes IH'en for første gang.
Se første start her.
Dette er slags eksamen, og tilsyneladende er den bestået.
Efter lidt røg går motoren som den skal.

 

 
Forlygter kabler
Ledninger er lagt i krympeslanger.
 

 

 
  Frontgitter
Motorhjelmen er nu klar til montering.
Her med det karakteristiske kølergitter.

 

Næsten færdig renoveret
18. december 2020
Styrtbøjlen mangler dog. Kommer senere.
Traktoren er nu, som den var i 1966.
Inden renovering
Det kunne have været en bunke skrot,
men blev til en IH B 414.
Traktoren var gennemgående sund.
Den har muligvis været hovedrepareret, før jeg købte den.
Den har også været omlakeret en gang med en forkert farve.
Den havde et Firma Logo fra
Alfred Poulsens Maskinhandel, Aabenraa.

 

 
  Næsten færdig renoveret
Den største post har været det ny topstykke.
Motor-specifikationer
:
4-takts, 4-cylindret, topventilet dieselmotor med gløderørsstart.
2,52 liter cylindervolumen. 40 HK.
Laveste hastighed ved 2000 omdr./min. 2,5 km/time.

Højeste hastighed ved 2000 omdr./min. 26,5 km/time.
Total vægt 1800 kg.

 

 
"Cockpittet"
Lidt anderledes end traktorer årgang 2020.
Traktoren havde dog både vægtoverføring og uafhængig kraftoverføring.
 

 

 
  Internationl  Harvester B 414 DIESEL
Serial No. 39931

 

 
12. februar 2021
Traktoren er nu færdigrestaureret.
Her komplet med styrtbøjle.
Der har oprindeligt været førerhus på traktoren,
men det var i så dårlig stand, at jeg har valgt at køre den som "cabriolet".
 

8

 

Top