|
Nye modeller |
4
En meget tidlig
Massey-Harris Parret 12-25 |
En reklame fra
den gang. |
Massey-Harris |
Massey-Harris Tværstillet Hesteskomotor. (GK) |
Massey-Harris Meget flot udført snekke-styretøj. (GK) |
Massey-Harris Transmission med to gear. (GK) |
Massey-Harris
(ændret) En forbedret udgave. Den er også spejlvendt i forhold til første udgave. Slutdrevet er udført af en tredobbelt KH40. Der er også remskive til evt. at trække et tærskeværk. (GK) |
Massey-Harris
(ændret) Fra oven. Med bagskærme (GK) |
Massey-Harris
(ændret) Styretøj og slutdrev er ændret. (GK) |
Massey-Harris Den ændrede Massey-Harris som trækker tærskeværket fra Supermodeller. (GK) |
Massey-Harris Her med tærskeværket i transportstilling. (GK) |
"Viking"
kassevogn med vognnøgle. |
Kassevognen
med
gummihjul. |
Kassevognen
med høst-lad til neg. |
Tekla-Vognen |
Princippet med
firehjuls-styringen. |
Tekla-vognen her
med bagklap. |
|
Roeoptager og
læsser |
Der skulle to
mænd og to traktorer til at køre roer hjem den gang,
|
Rensetromlen er
lavet med ikke mindre end 40 stk. G55'er. |
Roeoptageren har
rigtigt trepunkt-ophæng og P. T. O. aksel. |
|
Geräte-träger |
Redskabsbæreren
har været meget vanskelig at bygge, |
Fordelen ved
redskabsbæreren var, |
Her med
fem-rækket radrenser og sporløsnere, |
Styre-mekanismen
med snekke-udvekslingen og de to sammenspændte KH10. Ved at dreje de to KH10 i forhold til hinanden, kan man fjerne evt. ratslør. (GK) |
Gearkassen |
Redskabsbæreren
kunne udrustes med mange forskellige redskaber. |
Maulwurf'en er
her forsynet med førerhus, |
Maulwurf'en
monteret med sneskraber, |
|
4