|
Vejledning og modeller |
![]() |
|
Vejledningen var
grundig: |
![]() |
|
De koniske tandhjul var noget af det sidste, der blev lavet. |
![]() |
|
Denne bil kunne
laves af Tekno nr.44. |
![]() |
|
Automobil med
motor og kobling |
![]() |
|
Ford A 1931 |
![]() |
|
Styretøjet |
![]() |
|
Kraftoverførslen
skete ved hjælp af U1
og
"medbringeren" |
![]() |
|
Motoren er
"Den gamle 66 motor", |
![]() |
|
|
Undervognen |
![]() |
|
"Den gamle 66
motor" har let ved at trække bilen. |
![]() |
|
Gearkasse og
differentiale |
![]() |
|
Nærbillede af
gearkassen |
![]() |
|
Brevvægt fra "Tærskeværk Byggebogen" |
![]() |
|
Med Tekno nr.42
|
![]() |
|
Med Tekno nr.
43 kunne man lave en regulator. En regulator af den type, som anvendtes til at regulere hastigheden på en dampmaskine med.
|
![]() |
|
Regulator |
|
|
Rambuk-model fra
|
Rambuk-model fra
|
Automatisk
rambuk. |
Der var forskel
på, hvordan spillet blev tilkoblet på de to modeller.
I modellen fra "Titan-byggebogen"
|
![]() |
|
De to typer
"Automatiske Rambuk'er" i fuld skala. |
![]() |
|
"Vindmølle" |
![]() |
|
Fuldautomatisk
rambuk En videre udvikling af rambuk'en. Kæden kører hele tiden. I faldklodsen er der en udløsermekanisme bestående af en F5, der "klemmer" kæden ved hvert nedfald. Øverst udløses faldklodsen's KK af akselmuffen (MF). Maskinen kræver således kun betjening, når den skal flyttes til en ny pæl. (FBP) |
![]() |
|
Denne svingkran kunne bygges af Tekno nr. 45 |
![]() |
|
Svingkran |
Vejledning og modeller |