4

 

 

 

Forvarmeranordningen har ingen funktion på benzin T-25'eren.
Forvarmerspjældet i indsugningsrøret kan man faktisk godt fjerne,
hvis det har sat sig fast.
Man kan evt. puste det ud med en svejseelektrode.
Jeg har gjort det, og motoren går udmærket alligevel.
Spjældet stammer fra petroleumsudgaven af Volvo'en (T-24).
Når man stillede reguleringsarmen på F,
blev indsugningsluften forvarmet af den varme udstødning. 
F'et står for "Fotogen",
som er den svenske betegnelse for petroleum.

 

 

 
 

Kraven der holder lyddæmperen.
Kraven af støbegods øverst på udstødningsmanifolden var revnet.
Løsningen var at skære det øverst af med en vinkelsliber
og erstatte det med en 5 mm. stålplade,
hvorpå der er påsvejset et 1 ½" - ½" T-rør.
I ½" åbningen er der svejset en møtrik i til holdeskruen.
Pladen er så monteret med rustfri-stål bolte.
En solid og holdbar løsning.

 

 

Mudder i styrehuset.
Styrehuset var typisk "oversmurt" med en blanding af fedt, olie og vand.

 

 

 
 

Demontering af styrehus.
Der er ikke meget slitage i styrehuset. 
Fingrene er næsten som nye.

 

 

Styrehuset renset.
Ny pakning i.
Det var alt, hvad der skulle laves her.
Styrehuset, der er af snekke-fingertypen,
skal smøres med en SAE 90 gearolie.
Man har her bare givet det et par slag med fedtsprøjten af og til.

 

 

 
 

Volvo'en har nu fået "tøjet af."
Selve kroppen skal renses og males.
Efter rensningen skal fortøjet afmonteres, og traktoren opklodses.
Så er tidspunktet til maling kommet.
Sprøjtemaling er vist ikke nogen let opgave. 

4

 

Top