8

 

 

Forår 2006
Volvo T-25'eren er nu færdigrestaureret

 

 

Inden renovering

 

 

 
 

Efter renovering

 

 

Oliefilteret blev grønt.
Originale transfers fra Rubens.
Jeg har haft problemer med monteringen af de fire transfers'er.
De blev rynkede, og der var luftbobler under dem.
Jeg fik et godt tip af Henning Jørgensen, som gengives her:

 

 

"Hej Hans Christensen!
Du skal lave en opløsning med opvaskemiddel :
1 del opvaskemiddel til 10 dele vand. Påsmøre dette på det sted, hvor du vil montere din transfer.
Du kan nu i ro og mag dreje transferen lige nøjagtig derhen, hvor du vil have den.
Brug herefter en vinduesskraber, et vinduesviskerblad eller en blød klud til at fjerne evt. luftblærer.
Tør dernæst overskydende sæbe væk, og næste dag sidder transferen urokkelig fast, og uden luftbobler.
Dette virker med garanti."

Med venlig hilsen

Henning Jørgensen

 

 
 

Originalt frontemblem.
Jeg har været så heldig
at få fat på et meget flot emblem.

 

 

Rubens
i Sverige har startet en produktion
af de meget efterspurgte Volvo traktor emblemer.
De er nu færdige til salg.

 

 

 
 

Frontemblem mangler.
Det vil blive monteret snarest.
Lidt finjusterering af karburatoren.
Dyseregulering:
2½ omgang fra lukket synes passende.
Instrumenterne viser fint olietryk og korrekt temperatur
.
Der kom et veterantraktorskilt på.

 

 

T-25'eren komplet med emblem.
Der har været problemer med,
at motoren begyndte at gå ujævnt og ikke ville starte igen,
når traktoren blev gennemvarm.
Jeg har fået nogle tip angående årsagen til det:

1. Is i karburatoren
2. For mager benzinblanding
3. Urenheder i magneten
4. Skadet kondensator

Jeg har hældt karburatorsprit i benzinen og åbnet dysen en omgang mere.
Det har tilsyneladende hjulpet lidt.

 

 

 
 

15. okt. 2005
Ny kondensator
Magneten har nu fået et eftersyn
Der er bl. a. kommet en ny kondensator i.
"Varmmotor-symptomerne" er nu forsvundet og motoren går fejlfrit.

De fleste startproblemer ved Volvo T 25
skyldes i øvrigt dårlig eller ødelagt kondensator.
Det er særlig slemt, hvis traktoren har stået stille i længere tid.

 

15. april 2017
Nu har 1956-Volvo'en også fået problemer med svømmerventilen.
Der lækkes benzin.
Løsningen er også her at montere en benzinhane tættere på karburatoren,
og så køre svømmerhuset tomt når man vil stoppe traktoren.
Se Volvo 1959 løsningen.

 

 

 
 

Oldtimer 2018
Begge Volvo'er var med.
Berit i tidstypisk tøj.

 

8

 

Top