10

   

 

31. marts 2007
Traktoren er nu færdigrestaureret

 

 

Volvo T-25 1959 komplet.
Det er igen lykkedes at skaffe et Volvo emblem.

Jens Arne Donslund var så venlig at sælge mig et.

 

 

 
 

Rubens
i Sverige har startet en produktion af de meget efterspurgte
Volvo traktor emblemer.
De er nu klar til salg.

 

 

Koblingsproblem.
Jeg blev noget hed om ørerne ved første udkobling.
Koblingen blev stående "udkoblet",
og traktoren rørte sig ikke ud af stedet.
Udrykkerlejet blev hængende på akselen.
Efter en ekstra udkobling var alt dog normalt igen.
Det mærkes også tydeligt,
at der er kommet nye belægninger på koblingen.

 

 

 
 

Værktøjskassen blev monteret på for-rammem.

 

 

Cockpit anno 1959.
En af T-25'erens få forbedringer var
 en nedblændingskontakt på ratstammen.

 

 

 
 

Motor-rummet.
Motoren er i meget god stand.
Heller ingen utætheder ved toppakningen.

 

 

Oldtimerløb 2009 Gråsten
Sidste instruktioner.
Jannik var traktorfører.
Klar til Oldtimer

 

 

 
 

Klar til Oldtimerløb 2007 i Gråsten.
Jeg havde 3 stk. med:
Deutz D 6006, IH B 414 og Volvo T 25.
Afgang til Oldtimer

 

 

Oldtimerløb 2012 Gråsten
Volvo'en gennemførte løbet uden problemer.
Se video'en:
Rundt i Gråsten by.

 

 

 

10. juni 2012
Ny benzinhane
(Tættere på karburatoren)
Jeg har haft alvorlige startproblemer med Volvo'en.
Diagnosen er, at nåleventilen i svømmerhuset er utæt.
Nåleventilen bliver efterhånden utæt,
idet den slides på grund af motorvibrationerne.
Derved løber der benzin ud i indsugnings-røret,
når motoren stoppes.

Der kunne ligefrem stå en ¼ liter benzin i røret.
Det medførte, at motoren blev total "druknet" ved næste start.

Da det er umuligt at få en ny nåleventil med sæde,
er løsningen blevet, at jeg lukker for benzinen
og lader traktoren køre svømmerhuset tomt,
hver gang motoren skal stoppes.

 

10

   

 

Top