|
2 |
Selvbærende
karosseri Kroppen har nu fået den originale maskinemalje "Deutz Grå". Farvenummer 72058 fra Esbjerg Paints. Der er tilsat 15% hærder. |
|
Topstykkedele Vippearmsblokke, stødstænger, stødstangsrør med fjedre, topstykkebolte og topstykkehætter klar. Topstykkebolte må ikke have strakt sig over 214,5 mm. Det havde de ikke, så de bruges igen. |
Fire nye
cylindre Cylindre fra "Kolbenschmidt". Købt hos Olsson Parts. |
Deutz
cylindre Komplet med tilpasset stempel, stempelpind og afstandsringe. |
Topstykke-gevind Alle gevindhuller bliver renset og drejet igennem med 12 mm. gevindtap. Ellers kan man risikere at momentet ikke bliver korrekt på topstykkeboltene. |
Første
cylinder Det hele smøres godt ind i olie inden samlingen. For at regulere kompressionsrummet lægges afstandsringe nederst under cylinderen. Det tjekkes senere ved at lægge en 2 mm. loddetråd på stemplet og så dreje stemplet helt i top. Man måler så den fladtrykte tråds tykkelse. Den skal være 1,0 - 1,2 mm. |
Tætningsflade Topstykkets tætningsflade fræset af Carstens Maskinværksted. For at holde tæt skal fladen være fuldstændig jævn. |
Loddetråd Kompressionsrummet tjekkes ved at lægge den bløde loddetråd på stemplet. Topstykket monteres med 45 NM. Derefter drejes krumtappen 360 o, og man måler så den fladtrykte loddetråd, den skal være 1,0 - 1,2 mm. |
.
Kompressionsrum Ved at lægge en 0,5 mm. afstandsring under cylinderen kom målet til at passe. Den forholdsvis tykke ring skyldes nok fræsningen af topstykket. |
2 |