3

   

 

 
Stødstangsrør
Motor næsten færdig.
Ved montagen kan man bruge en kabelbinder
til at presse fjederen sammen i stedet for et specialværktøj.
 

 

 
  Gradmåler
Topstykkeboltene skal spændes både med NewtonMeter og grader.
(30 NM + 45o + 45o + 45o + 30o).
Boltene spændes krydsvis.

 

 
Dyser mangler
Men der kommer nye dyser i.
 

 

 
  Kobling
Traktoren delt i to.
Jeg kom i tanker om, at jeg hellere måtte tjekke koblingen,
nu da traktoren er skilt ad.
Koblingen er af typ
en DHU 295/250.

 

 
Udrykkerlejer
Der er to udrykkerlejer:
Et til kørsel og et til den uafhængige kraftoverføring.
Udrykkerlejet til kørekoblingen er slidt op.
 

 

 
  Kobling
Kobling demonteret.
Udrykkerlejet til PTO koblingen er OK.

 

Flange-dåse
(flanschrohrdeckel)
Dækker af ind mod gearkassen.
Pakdåsen skiftes.
Flanschrohrdeckel
Det kan presses af med to bolte.

 

 
Flanschrohrdeckel
Der er desværre flere revner i røret.
De er sandsynligvis fremkommet ved en sjusket sammenkobling af motor og gearkasse.
Så traktoren har sikkert været delt i to før.
 

 

 
  Flanschrohrdeckel
Jeg var så heldig at få en brugt flange-dåse hos
Laholms Traktordemontering AB

Den er helt uden fejl.

 

 
Udrykkerlejer
Udrykkerlejerne skal monteres inden man påmonterer flangedåsen.
Ellers risikerer man både at skade pakdåsen og stopringen.
Det er bedst at varme lejet til kørekoblingen lidt op på fyret, inden man presser det på.
 

 

Koblingslamel
Koblingslamellen til kørsel er som ny.
Koblingslamel
Koblingslamellen til PTO er også som ny.

 

 
  Varmeskader
Der er en, der har brugt koblingen som fodhviler.

 

 
Svinghjul
Meget fint svinghjul.
Det lille leje er også i orden.
 

 

3

   

 

Top