9

   

 

 
Motorhjelm
Motorhjelm lakeret.
 

 

 
  Motorhjelm
Lakeret med Esbjerg Paints:
Deutz Grøn 0130-72057
Synthetic Thinner 0700 – 68063
Efadur Hærdelak Serie 0455

 

 
Emblemer
Emblemerne er i fin stand.
Lygter monteret, men der mangler dog nogle dele til det indre af lygterne.
Kølegitter monteret.
 

 

 
  Originalt sæde
Sædet er det originale fra 1972.

 

 
Originalt sæde
Det har nogle små revner i betrækket, men er ellers i god stand.
 

 

 
  Højre bagskærm
Der var en del rust i skærmen.

 

 
Venstre bagskærm
Nogle huller, der stammer fra det gamle førerhus, måtte lukkes ved svejsning.
 

 

 
  Bagskærme
Grundmalet med
primer fra Esbjerg Paints.
Derefter lakeret med
Deutz Grøn 0130-72057
Synthetic Thinner 0700 – 68063
Efadur Hærdelak Serie 0455 (15%)

 

 
Højre bagskærm monteret  

 

 
  Bagfælge
Der gik en hel liter Deutz Orange til fælgbanerne.
Esbjerg Paints Deutz Orange 0130-76008.

 

 
Hjul
Så er hjulene færdig-lakerede.
Så skal de lige samles, og derefter monteres der dæk.
 

 

 
  Viskositetsmåler
En vigtig ting ved lakering er viskositeten af malingen.
Man kan måle, hvor flydende malingen er med et viskositetsmål.
Det kaldes også et udløbsbæger.
Jeg bruger et med DIN 4 mm udløb.
Den rigtige viskositet har man, når bægeret tømmes på 20 sekunder.

 

 
Sidste dele  

 

9

   

 

Top