|
9 |
Motorhjelm Motorhjelm lakeret. |
Motorhjelm Lakeret med Esbjerg Paints: Deutz Grøn 0130-72057 Synthetic Thinner 0700 – 68063 Efadur Hærdelak Serie 0455 |
Emblemer Emblemerne er i fin stand. Lygter monteret, men der mangler dog nogle dele til det indre af lygterne. Kølegitter monteret. |
Originalt
sæde Sædet er det originale fra 1972. |
Originalt
sæde Det har nogle små revner i betrækket, men er ellers i god stand. |
Højre
bagskærm Der var en del rust i skærmen. |
Venstre
bagskærm Nogle huller, der stammer fra det gamle førerhus, måtte lukkes ved svejsning. |
Bagskærme Grundmalet med primer fra Esbjerg Paints. Derefter lakeret med Deutz Grøn 0130-72057 Synthetic Thinner 0700 – 68063 Efadur Hærdelak Serie 0455 (15%) |
Højre bagskærm monteret |
Bagfælge Der gik en hel liter Deutz Orange til fælgbanerne. Esbjerg Paints Deutz Orange 0130-76008. |
Hjul Så er hjulene færdig-lakerede. Så skal de lige samles, og derefter monteres der dæk. |
Viskositetsmåler En vigtig ting ved lakering er viskositeten af malingen. Man kan måle, hvor flydende malingen er med et viskositetsmål. Det kaldes også et udløbsbæger. Jeg bruger et med DIN 4 mm udløb. Den rigtige viskositet har man, når bægeret tømmes på 20 sekunder. |
Sidste dele |
9 |