|
Tekno motorer |
![]() |
|
"Den gamle
66 motor" |
![]() |
|
Den originale
emballage. |
![]() |
|
"Den gamle
66 motor" Kommutator med smal børste. (PN) |
![]() |
|
"Den gamle
66 motor" Poul Nielsen har renoveret et eksemplar. Motorhuset er blevet forgyldt. (PN) |
![]() |
|
"Den gamle
66 motor" Man kan se, at den smalle børste har slidt en rille i kommutatoren. (PN) |
![]() |
|
Omskifter nr.
67 |
![]() |
|
Omskifter nr.
67 |
![]() |
|
En
omskifteræske med trykfejl. |
![]() |
|
I bunden af
omskifteræsken |
![]() |
|
Tekno-motor nr.
50 |
![]() |
|
"Hestesko-motoren" |
![]() |
|
Sidste udgave af
"Hestesko-motoren" |
![]() |
|
Den havde
fingerskruer |
![]() |
|
Reservedele til
"Hestesko-motoren". |
![]() |
|
"Guldmotor" |
![]() |
|
Tekno-motor nr.
66 |
![]() |
|
Tekno-motor nr.66
fandtes både med "skivekommutator" med slæbebørster og cylindrisk kommutator med kul. Produktionen af "motor nr. 66" begyndte først efter verdenskrigen. (PN) |
![]() |
|
Tekno-motor nr.65
|
![]() |
|
Tre klassikere
med æsker. |
![]() |
|
Lange Motoren
Det var en meget
kraftig og robust motor: |
![]() |
|
Plast-motorer |
![]() |
|
Nogle af de seneste
Type
A motorer |
![]() |
|
Type B
motorerne |
![]() |
|
"Fysiker-motoren"
Den ejes af en samler på Lolland. |
Tekno motorer |